Sunday 3 July 2011

Perasaan ditinggalkan

Aku mula tinggal di asrama dari umur 13 hinggalah sekarang, aku memang sentiasa jauh dari rumah..

Sewaktu di asrama, memang sedey lah everytime bila dah abes cuti sebab kena balik asrama.. asrama pulak jauh dekat Sg Petani nun.. kiranya kalu travel balik memang dekat 5-6 jam lah sebab xde bus direct.. homesick lah waktu form 1 dulu... dah lama2 ok sket, sebab dah ramai geng nak buat keje2 jahat..

Dah puas kat utara, masuk lak college kat area selangor.. sekali lagi kena travel jauh.. puduraya kirenya tempat wajib pegi lah everytime nak balik kampung..  sudah lah puduraya waktu itu memang gile kotor, berabuk dan crowded.. teringin lak nak tgk puduraya yg baru nih..

Kemudian belajar lak dekat oversea, lagi sekali travelling yg maha jauh.. 14 jam dekat.. rasanya memang dah muak gile kut naik flight.. mula2 dulu excited sekarang nih, memang rasa down gile bile nak naik flight..

lonely di sini
selama2 aku merantau dekat separuh dr umur aku sekarang, memang rasa sedey nak tinggalkan family kat rumah... ye lah bukan selalu jumpe, nak berkumpul ramai2 pon susah.. boss pon aku jumpe setahun sekali jee..

tapi aku rasa sedey2 aku nak merantau, lagi sedey perasaan orang yg ditinggalkan cthnye family aku dan boss..

sejak dua tahun kebelakangan ini aku dah mula rasakan bagaimana perasaan ditinggalkan itu.. kawan2 aku mula balik ke malaysia seorang demi seorang.. rasa sedey jugak.. semakin kurang teman2 nak buat activiti sama2.. sebab tempat aku sekarang agak susah nak gi bershopping dan foya2, makin mati kutu aku dibuatnya.. kalu sanggup bayar mahal2 naik taxi bolehlah kan..

tapi perasaan yang paling tak best ialah bila aku ditinggalkan dan disebabkan itu, hubungan aku dengan insan tersebut berubah 360 degree.. berubah ke benci dan dendam..  i think in certain relationships u just cant run away from that.. there is always bitterness ... no matter how hard you try to end it up nicely.. you just cant..

No comments:

Post a Comment