Thursday 30 June 2011

tahniah!! awak mengandung

selalukan dalam drama melayu, seorang doctor akan menyelak langsir dan keluar seorang wanita dari sebalik tirai tersebut dan doctor itu akan inform kepada suami atau wanita tersebut yang dia telah mengandung..

awak pregnant!! di sini
hmm.. secara logiknye, setahu aku lah dan selama yang aku practice, cara aku 'diagnose' patient itu pregnant by urine test.. aku tak guna stethoscope pon unless dia ade problem lain..

maybe dalam drama tv nampak tak dramatik sangat kut andai kata seorang doctor ngan urine dip ditangan mengucapkan tahniah kepada pasangan bertuah itu.. soo lagi best kalu ada adegan konon2 doctor itu physically examined that woman with stethoscope.. duhhh..

lagi satu pulak dalam drama melayu mesti perempuan itu ade adegan2 pening kepala nak pitam and tak terpikir langsung dia pregnant... nape eh? sbb aku rasa most women yang missed period and sexually active mesti terfikir dia pregnant.. bongek sangat kah?

aku patut buat cadangan dekat director2 filem so that derang ubah sket jalan cerita so that derang include urine dip..

aritu aku tengok cerita ngangkung.. kelakar gile cara doctor tuh takut2kan patient waktu explain pasal surgical abortion.. aku rasa aku patut practice macam itu bile balik malaysia .. kan dah byk mengandung before kawen..


jangan pulak ada makhluk ingat aku pregnant lak, kawen pon tak lagi.. 'pregnant' lemak ada lah... hhaha

No comments:

Post a Comment