Monday 13 June 2011

phase 2- plan B

oh well, macam biasa pompuan kan mesti selalu nak diet.. aku agak2 dekat 70% hidup aku dipenuhi dengan moto yang sama, 'mau diet, kena kurang berat'..

lepas spm dulu, berat aku melambung2, yelah lepas spm kan.. waktu dekat university dulu sebab nak save nye pasal selalu jugak aku ikat perut, makan toast je waktu lunch, sedey betolkan.. so berjaya lah jugak kurang kan sikit berat nih..

kucing gemok masih comel, tapi aku yang gemuk memang x comel di sini
skang nih dah keje, duduk sorang2, hidup aku dikelilingi kemewahan makanan.. aku makin rajin try new recipe, nak nak pulak jambu2 dan guinea pigs aku makin berkurang sebab semua dah balik malaysia.. jadinye terpaksalah aku dengan sedey hatinya mengorbankan makanan2 tersebut di dalam perut aku.. oh begitu malang nasibku ini di perantauan..

aku try diet tau, breakfast makan weetabix dan muesli.. lunch makan homemade fried noodle, dinner nasi dikurangkan.. cycle in average 30min a day, 5x a week.. tapi berat aku hanya turun HALF KILO sahaja in 2 months time..

anasir2 luar yang perlu di tumpaskandi sini
aku rasa sudah tiba masanya aku bergerak ke phase 2, yakni plan B.. ini heavy duty nye diet..aku perasan aku nih susah mau gain weight and susah juga nak turun.. soo kena extreme sket... macamana aku gained weight? x perlulah aku cerita sebab itu berkaitan dengan satu darkness phase dalam hidup aku..

before my big day, aku kena jadi at least below 50kg.. soo kena kurang about 3 and half kilo.. aku pernah buat diet extreme ini dan memang turun.. actually takdelah dasat mana pon, basically, i'm gonna have a heavy lunch and lighter dinner.. aku tak boleh makan heavy breakfast, nanti aku jadi loya whole day..

on your mark, get set... GOOO!!!

No comments:

Post a Comment