Friday 13 May 2011

budak oversea jakun

oh well, aku baru jee tulis entry nih smlm, tp kena re-write.. hmm waktu aku mula2 datang oversea nih mmg agak jakun laa sbbnye aku x pernah naik flight even domestic flight.. pastu bile sampai sini mmg byk mende yg menterkejutkan aku

1) PDA - public display of affection.. huhu.. bile sampai sini omputih selamba jee comolot depan2 aku.. itu tak termasuk adegan 18sx especially on friday night after 12 midnight.. mmg dasat.. waktu dekat student hall, mlm2 kadang terdengar bunyi2 yg tak patut di dgr.. terganggu perasaan aku kut

malaysian pon dah start PDA kan

2) laki hensem - waktu kat msia tgk omputih hensem dlm tv jee, bila sampai sini, fuh semua aku nampak hensem.. tapi kan bila dah lama2 kat sini, derang nih kadang2 muka comel gila, tapi bila dlm lecture hall tuh aku rasa kamping opah aku lagi wangi kut.. busuk uweekk

laki hencem
3) terlalu mesra - mmg culture kat sini, laki pompuan selamba peluk2, kawan laki selamba jee peluk, aku ape lagi, peluk laaa balik lagi kuat.. hahha.. tapi kalu org laki melayu nak try peluk2, mmg kena karate kut.. mmg aku racist.. haha

4) mixed flat - aku tinggal kat student hall dekat 4 tahun, 1st year mix local tp pompuan semua, 2nd and 3rd all msian dlm satu flat, 4th year aku termasuk dalam mixed flat ngna local.. macam2 kejadian yg tidak diingini berlaku.. kitchen kotor gila, mmg x larat aku bebel.. pastu yg laki nih selamba jee pakai boxer pagi2 kat kitchen, terganggu perasaan hati kecil aku yg mulia ini..

mixed flat stressed me out

5) snow - jakun ooo.. kalu selama nih dekat rumah 4 musim jee dapat tgh snow, skang nih depan mata.. mmg sejuk.. yg annoyingnye, kalu lambat pegi kelas dan berlari2 anak atas snow, alamatnye 99.9% lah terjatuh dan tergolek.. mcm ice-skating tuh

6) kerbau pendek - omputih suka mkn kerbau pendek dalam bentuk bacon.. bau dia wangi tau bile derang grill or fry.. mula2 dulu tertanya2 jugak ape lah yg derang masak sedap sgt nih, rupa2nya bacon..

kerbau pendek
7) shopping - shopping mmg heaven.. mula2 sampai dulu, x reti sgt, asyik t shirt dan jeans, dah lama2 baru laa nak try dresses etc etc..yg bestnye bley pakai dresses and cardigan, kalu kat msia mau terbakar kut.. soo i need to get a new wardrobe soon.. hhehe

8) orang mabuk - aku benci sgt org mabuk.. best thing is to stay away from them.. derang nih bila dah mabuk aku pon derang nampak cam britney spears pakai tudung.. bahaya tuh.. waktu tinggal mixed flat dulu, mmg aku kunci pintu 24/7.. pernah jugak mlm2 terdgr org nak try bukak pintu bilik aku.. hampas btol

begitu laa sedikit sebanyak perkara yg menjakunkan aku kat sini suatu masa dahulu.. aku nih kan budak kampung, so mmg byk laa mende yg menterkejutkan aku... jakun lah katakan

6 comments:

  1. nak balik.. x sabar nk balik

    ReplyDelete
  2. WEIH~~ NPE X WAT TAJUK BLOG ANG....DILEMA SEORNG DOKTOR...jhahahaha

    ReplyDelete
  3. sbb tajuk mcm tuh ngada2 ngek

    ReplyDelete
  4. eh nami chan... aku x pernah comment blog.. kalo x dpt kali ni.. aku x tau la plak... nnt ko leh keje ngan aku kt spital melaka kalo ko balik msia...

    ReplyDelete
  5. xnk keje kt melaka.. x bes..

    ReplyDelete