Tuesday 31 May 2011

terima kasih bobbi brown!!!

aku kan baru beli bobbi brown eyeliner so aku rasa tibalah masanya untuk aku testing dan tunjukkan betapa bestnye gel eyeliner ini..

lagi pon ade Miss S tuh mintak aku buktikan..

1) inilah masanya menggunakan YSL eye illuminator, " it's not advisable to use normal foundation cream around your eyes because the skin is more sensitive than the rest of ur face"- inilah kata2 minah salesgirl dekat YSL kaunter dekat selfridges.. aku termakan dan terus beli, ditambah pula dengan hasutan kawan aku.. aku pon agree dgn statement dia.. ye lah kita bkn makin muda kan, unless aku nih mcm "curious case of benjamin button"..  better invest on skin care, nanti bila dah umur 40 lebey n kedut2 dasat, tak ke nyesal?

aku main tampal je.. hahha.. pastu ratakan lah, ignore eyebrow aku yg selerak
2) apply bobbi brown eyeliner, aku suka start from where my eyelashes start, kiranya nampak mata besar sikit sebab tak start betol2 dekat hujung eyeline.. aku guna brown color nih.. nampak tak perubahan mata aku setelah pakai YSL? hoho

nih apply tipis dulu, bagi aku lagi smooth dr pencil eyeliner

4) tarik sampai hujung, kalu nak wing inilah masanya, flick sikit bila dah sampai hujung.. aku flick sket jee nih

di flick sikit dekat corner eye and tebal kan eyeliner 
5) kalu nak eyeliner tebal lagi, bagi tebal sikit - nantilah pulak aku buat tebal gile, di atas hanyalah everyday wear.. aku pong try pakai sket dekat bottom eyeline.. selalunye aku x pakai pon

gambar: credit to Miss H.Z sebab tolong amikkan gambar

p.s: puas hati Miss S?

2 comments:

  1. werk~~ ti klu pakei make up slalo..tok ke kg berkedot~~!!!

    ReplyDelete
  2. ikut lah mekap ape ngek.. n kena cuci btol2 lah

    ReplyDelete