Tuesday 24 May 2011

suatu ketika di bandar Prague

di kala aku tak ada mende nak buat, rancangan tv semua tak best, living room pulak sejuk, soo aku melepak atas katil bawah duvet, tiba-tiba teringat pulak kenangan2 travel ngan kawan2.. actually aku tak suka sangat travel unless memang aku ada tujuan tertentu macam melawat adik ke, kawan ke or tempat tuh ada signature dish yang patut/wajib aku rasa..

Charles Bridge-serius tak reti amik gambar
praha, czech, aku pegi tempat nih dekat 2x kut sebab adik aku belajar medik kat sini.. first time aku pegi dulu sebab terpengaruh ngan cite korea ape ntah.. cam lawoo gile dlm drama tuh.. soo aku n kawan2 decide utk pegi sini..

Kampa Island, Prague
first pegi kitorg pegi waktu easter break, adik aku cakap selalunya dah panas waktu tuh, tapi itu semua hanyalah tipuan semata.. sebab waktu kitorg pegi tuh snow teruk giler kut, sejuk nak mampus.. aku tak ingat bape layers aku kena pakai.. dah lah aku jenis tak tahan sejuk

kitorg pegi tempat2 yang wajib dilawat lah dekat prague nih.. kiranya kalu tak pegi kire memang tak cool langsung, kire macam kalu pegi KL tapi tak pegi jalan tar.. macam tuh lah kut.. bab2 kayell nih aku kurang tau sikit almaklumlah budak kampung katakan..

menapak ke prague castle dalam snow
contoh tempat yang wajib pegi: Prague Castle [dalam ini ada banyak lagi castle, church dan mende yang boleh dilawat, kitorg amik limited pass dah cukup cover banyak tempat jugak lah], Charles Bridge, astronomical clock dekat Old town, dekat Old town nih jugak ade bangunan2 lama yang menarik jugak nak amik gambar.. kitorg banyak berjalan je, memang lenguh nak mampus.. macam nak tercabut kaki nih..

oh kitorg jugak berjaya tengok Swan ballet.. aku ini bukan orang yang jenis suka seni, tapi sebab kawan ank tengok, soo pegi lah.. hmm ape yang menarik? hero dlm ballet nih pakai seluar ketat gila and nampak 'tut', bila dia kluar menari aku memang tak ngantuk lah, most of the time ada jugak aku tersengguk2

Ballet orchestra - camera cikai so sangat gelap

dinner cruise waktu malam, ini pon sebab kitorg nak try and nak rasa posh sikit kan.. kitorg amik vegetarian dinner, bagi aku dari segi food memang tak worth it, sebab vegetarian, ape lah sangat bley makan dari buffet tuh.. and derang serve alcohol jugak, soo macam rugi lah.. kirenya kalu dinner cruise dekat negara yang halal lagi worth it kut..

bagi aku kalu korang jenis yang larat bertravel non-stop dan nak buat banyak activiti cam tgk ballet and dinner cruise gitu, 3 days macam tuh cukup rasanya.. prague nih kecik jee..

2nd trip aku pegi, aku bawak housemate dan kawan dia aka sedara aku jugak.. so aku just jalan dekat2 jee over the weekend dan after that aku lepak rumah adik aku which is outside prague.. lepak dekat 5 hari jugak.. hahha.. melepak jee, makan2, gosip2.. itu jee lah.. 2nd time aku pegi around easter jugak, tapi panas kali nih, sebab itu pakai cardigan saja..

mana hilangnya gambar2 aku banyak2 dr first sampai skang eh? sebab aku dah tukor 3 laptop dah so far, mesti dalam laptop lagi satu nih

No comments:

Post a Comment