Monday 2 May 2011

kumpulan chocolate bar

kat malaysia skang kegilaan psal kpop, artis korea dan juga drama2 korea. paling menyengalkan hati aku bile ade kumpulan gula-gula? sakit mata aku beb tgk derang.. jgn ada kumpulan yg laki sudey, lagi sakit mata, hati, sume skali sakit lah.. kalu dah kulit tuh color cam chocolate bar, jgn laa tiru kpop kut, x sesuai beb..  [oh anak sedara aku panggil bdak laki2 yg sawo matang nih, 'abg chocolate'.. ]

brown mcm chocolate
mula2 dulu excited dtg obersea, internet super laju, kirenye x sempat laa nak buat air milo sambil tunggu movie loading, so aku excited laa tgk cite2 korea nih.. tapi kenapa aku beralih arah? kenapa cepat bagitau aku maria sandrez ? [cth dlm drama cite sepanyol waktu aku sek rendah dulu yg alih bahasa melayu dan mulut pelakon x sama dgn suara]

1) bile aku tgk first, middle and last episode, aku takde pon miss ape2 story line dia

2) bile penyakit2 yg dihadapi heroin/hero dia sama jee.. asyik2 barah otak, leukemia, buat laa best sket mcm multiple myeloma ke, autosomal recessive leukodystrophy ke..

3) mesti ade dua darjat, sorang kaya, sorang miskin

4) hero dia mesti mcm asshole giler tp hensem nak mampos, perempuan dia lak kurus cam lidi n cantik gile.. seterusnye menyebabkan aku sedey bile terpegang perut aku yg buncit

kacak dan kaya
5) pastu storyline slow gile, nak bgtau kata anak sebenar org kaya itu adalah X dan bknye Y pon dah dekat 5-6 episodes, ade accident laa in between, ade org sabotaj laa, hp rosak laa, org kaya tuh koma laa.. sakit ati aku tau

6) byk gile backstabbing, org muka bertalam2.. mmg dasat..

say no to back stabbing
7) pastu mesti happy ending.. in real life mana ade happy ending beb

logik ke berangan jejaka begini?
                                    
semua ini menyebabkan aku dah stop tgk cite korea tp aku still peminat setia anime.. hidup anime!! sbb aku tau mende nih dah nama pon kartun so logik laa jln cite dia tak logik.. plus kelakar gile.. hidup anime.. aku tau ade orang kata aku dah tua, tapi kisah ape aku.. aku tetap nak tau ape jadi dgn naruto dan sasuke at the end... ape jadi dekat luffy, dptkah dia cari one piece tuh?

4 comments:

  1. yang khalis tau..bila dah sungguh2 berblogging jarang layan tengok cerita//heheh

    ReplyDelete
  2. x rugi pon kalu x tgk cite korea..

    ReplyDelete
  3. tengok cite melayu lgi best...hehe

    ReplyDelete
  4. cite melayu ok gak, tp tv3 online tuh ngek laa sket

    ReplyDelete