Saturday 21 May 2011

mimpi yang indah

aku tidak ingat bagaimana dan sejak bila aku sleep walking, especially bila dah start keje, sleep walking aku makin menjadi2.. in average, about 1 per month.. probably the stress.. selalunya bila aku terlalu penat atau terlalu banyak benda kena fikir aku either tido nyenyak gila atau sleep walking.. aku rasa bial aku start keje kat malaysia nanti, mesti lagi teruk.. kesian laa sleeping partner aku nanti

 waktu aku ngigau selalunya aku tau apa yang aku buat tapi aku tak boleh stop.. kadang2 aku memang tak ingat langsung... everything make sense only when i woke up in the morning..

best kalu dapat katil camni
aku dulu selalu gelakkan abang aku dan seorang kawan aku yang selalu sleep walking, kan sekarang dah jadi kat aku.. padan muka.. antara sleep walking yang pernah jadi

1) tido dengan kawan dan terpeluk waktu tidor, sampai kawan aku tuh lari tidur atas lantai, tahu pon takut.. tapi memang aku tak ingat sampai dia bagitau aku.. aku pon pernah apa kena peluk waktu aku tidor ngan kawan .. asal tak kena raba, aku ok jee.. [kes sama jantina ok]

2) bukak lampu dan cari pen serta pentorch [guna utk assess pupil reflex selalunya] - kejadian pelik2 mcm nih selalu sangat after post-call or lepas night shift.. tak tahu siang atau malam tau..

3) cuba panjat dinding sebelah katil - aku stop halfway bila aku sedar aku tgh ngigau, aku pon tak tau kenapa aku try panjat dinding

4) night shift dan terus naik train pegi manchester tanpa tido - aku ape lagi hentam tidor dlm train, dah laa orang ramai, aku terngigau dan jerit " nurse, please go to bed 6"

5) dalam flight balik dari malaysia.. aku ngigau pegang tangan orang dan hampir2 terpegang tangan passenger kat sebelah..

aku nak pillow ini
6) aku bangun dan spray bilik aku dgn air freshener - aku rasa sebab kat clinic sekarang, kadang2 patient datang dan bau busuk peluh, rokok, arak.. soo aku selalulah spray bilik aku dan pasang air-conditioner kuat2..

7) ngigau cakap sorang2 sebab ingat tgh gayut dengan boss - ini aku salahkan boss

ini antara yang aku ingatlah.. dan ada lagi yang terlalu private utk diceritakan.. hehe

No comments:

Post a Comment