Friday 6 May 2011

Medic Kayell 2

Wooot wooot, HO dah melimpah-ruah kat malaysia mcm kupu2 di tgh malam? gomen nak stop kemasukan ke medical degree? semakin kronik kes HO overloaded nih.. aku x pernah keje kat msia soo aku xtau situasi tempatan bagaimana, kawan2 yg berada di seberang sana tolong jelaskan nye.. mengikut pemerhatian aku sbg org luar sbb aku x keje lagi kat msia.. HO overload, tapi mengapa perkara2 di bawah masih terjadi?

tidak seindah scrubs
                                                                
1) HO tiada masa utk mkn --> kesian tgk pipi2 gebu dan perut buncit kawan2 aku hilang setelah keje di malaysia, yg dah mmg tulang, mmg tinggal tulang btol, buat sup tulang pon sodap..

2) still ade 36hrs on call dan tiada cuti the next day --> btol ke korang xde cuti the next day ke aku mereka?

tak cukup tidur
                                                               
3) still kena keje every weekend or keje 6 hari seminggu --> ape kejadahnye HO melimpah kalu camni?!!!

4) keje normal dr 6am - 11pm --> semut yg rajin pon pandai berehat

5) tiada masa utk solat --> aku pernah dgr...

6) cuti sakit ditolak dr cuti tahunan --> ello,kalu mende camni kena kat anak, cucu, cicit org yg buat rules nih, derang angin tak? ikut kepala otak tok nenek ko jee buat rules camni

kes doctor pelatih cuba terjun bangunan
                                             
sakit nye hati aku nih nyah... walau x kena lagi kat batang hidung aku, aku tetap angin.. ingat HO nih bkn manusia ke, bley perah keringat sampai kering.. derang ade gak anak,bini, laki, parent, tanggungjawab lain.. kalu bibik kena dera masuk paper, HO kena dera? ade badan yg nak support? nyah, baik aku bukak Restoren De' MI or Tadika Bunga Matahari jee kalu camni.. at least kalu ade bdak2 mcm sin chan terhibur sket aku... aku pernah keje kat tadika sebelah rumah 2-3 minggu.. best ooo.
                               

4 comments:

  1. bukan dera..tp pembelajaran..
    sebab nnti derang nak antor ko g pendalaman kuakuakua...
    kne biasakan ngn hidup x makn oooo....

    ReplyDelete
  2. ye laa tuh pembelajaran, alasan yg common, " ala kitorg dulu, 1 HO jee jaga 1 ward, korang nih dah ramai" .. pastu " kami dulu etc etc" , asyik nak beza dgn yg dulu jee.. menci menci...

    ReplyDelete
  3. dah tu x yah blik msia lerrr...bawak jee hubby ko dok snerr...ko tnggung makan minum..habis citer heheh

    ReplyDelete
  4. terasa ke weh? aku ckp based on ape yg aku rasa.. dah pon tujuan utama blog nih utk kutuk org pon.. kutuk dan xnak keje kat msia are 2 different thing beb..

    ReplyDelete