Saturday 14 May 2011

selamat tinggal

aku tinggal obersea nih dekat2 7 taun kut, dah burink dah, muak, loya semua ada.. dulu2 waktu student best gak, byk kawan2, skang nih aku hanyalah berkawan2 dgn seagulls, semut dan juga pokok2, kesian gile...

i think oversea's graduate can be annoying sometimes, including me, loves to compare between the life in malaysia and abroad.. " u know, kalu lah dekat uk kan .. etc etc" is such a common thing to hear.. but hey, it doesnt mean that we hate malaysia.. we just, we just a bit biaatchhh.. hahha..

i definitely going to miss all these stuffs:

1) ngumpat/ curse org dlm bahasa melayu --> sume org paham bile aku balik msia, soo x bley ngumpat /curse/ carut dlm bahasa melayu.. kat sini selamba badak jee kutuk org depan2 sbb derang x paham.. sesungguhnya tabiat ini sgt tidak baik..

2) pakai skirt + legging gi keje --> no no no, x bley begitu di malaysia rasanya.. x berani nak pakai legging kat msia, aku pakai baju kurung sikit punya alim,  jln2 kat tesco msia ngan bapak aku yg muka garang gile mcm cikgu disiplin sekolah pon ade lagi mamat2 yg kaco.. aku bg backward peace sign baru tau... kat sini, lantak ko lah nak pakai apa, kompem xde org kaco.. kalu ko topless or sexy sgt version omputih baru laa kut org kaco.. takat pakai legging tuh bdak2 sek pon pakai legging, mmg x menghairahkan..

sudah xley pakai

3) naik beskal pegi keje --> rasanya macam bahaya jee cycle kat malaysia.. dan cuaca yang agak extreme sangat lah x sesuai.. kulit jadi cam chocolate bar lah agaknya kalu cycle ari2.. mat ragut pulak byk kat msia..

4) online shopping --> i'm gonna miss this soooo much... baik aku kumpul  handbag n baju byk2 skang.. byk baju aku beli online, sbb kadang pegi kedai, byk x berkenan.. tp seluar/jeans aku kena pegi kedai kut.. Levi's sll sale.. mak nak angkat bbrp helai lagi lah, nyah...  n handbag, i still need green/yellow n red.. . ooh tamak nye aku.. pastu ade lagi home delivery utk groceries.. mmg best.. just pay extra 3.50 pound n they'll deliver it directly to my door.. mmg best..

bestnye shopping

5) shopping every weekend dgn hanya 20 pound --> cukup laa utk hidup seorang.. dan aku sll bawak bekal skang nih gi keje.. mau diet, hehe.. tp bile aku balik msia, skali kena pow dgn adik2 aku kat tesco mau kena rm200 for one transaction, pisau cukur btol derang2 nih.. aku mmg x reti nak bajet bile shopping groceries kat msia.. pastu cheese kat msia nye sgt mahal dong.. kat sini soft cheese 200g cikai paling murah dpt 70pence.. kat msia? dekat rm15 kut.. aku suke buat/mkn cheesecake, kopak laa 'boss' aku nanti

6) mini cooper --> aku mmg suka kete ini, cute, comel.. tp apekan daya dah 2x aku amik lesen kat sini tp x pass... nasib baik lesen malaysia ade, soo still bley merempit bile balik nanti.. mula2 cdg nak bwk mini guna AP, tp memikirkan kete nih maintenance tinggi, aku sedaya upaya melupakan angan2 manis aku.. selamat tinggal abg min.. ade jodoh kita bertemu lagi

selamat tinggal abg min!!
7) tropical weather --> ingat malaysia jee ade tropical weather ke? kat sini waktu april shower tuh, kalah musim tengkujuh kat kelantan kut... ade one time tuh, snow + rain + hails + sun in one day!! mmg gile..  but i hate winter, sejuk laaa..

8) superfast internet --> oh, aku bley streaming anime kejap jee.. mmg best.. camne aku nak update One piece and naruto bile balik msia?? sedey sedey

9) efficient public transport --> so far aku hidup kat sini totally depends on public transport jee.. ade laa kadang2 rent kete utk foya2.. tp gi kelas, keje, shopping, travel sume guna public transport.. aku rasa lagi murah lagi naik public transport kat sini..

akhir kata, i'm gonna miss this place!! 

No comments:

Post a Comment