Tuesday 10 May 2011

hello kekasih2 gelapku

walau aku suke kutuk2 sistem kat msia, sebenarnye sepanjang aku dok sini sll terbayang2  dan terkenang2 nak balik.. bak kata org tua, "hujan emas dinegeri negeri org, hujan batu dinegeri sendrik, lebih baik di negeri sendrik".. what i love about malaysia?

1) my family --> rindu ooo nak buli adik2, n anak sedara aku kat msia.. kadang2 2 taun x balik, dah besor derang nih, dr x ckp telo dah bley buat karangan bahasa melayu satu buku

2) kawan2 --> byk aku termissed wedding2 dan development kawan2... sedor2 dah berempat kome, last time teman nengok baru berdua... pastu jambu2 sume dah balik msia.. aku lonely kat sini!!!!

girls, jom tea party!!!
                                                      
                                                 
3) boss --> :)

4) FOOODDDD --> oh aku rasa malaysian food paling/very/ter/most best di dunia ini... kalah mkn omputih nih yg tekak aku mmg x lalu, kadang2 terpaksa gak sumbat.. everytime aku balik msia, aku ade 3 pages long lists of food yg aku kena mkn.. on the way gi airport pon sbb lagi aku melantak dlm kete, nanti nyesal beb.. meleleh air liur dlm flight nanti
sate!!!!

5) weather --> kadang tempat aku nih kalah tropical season, hujan je... dahtuh jd sejuk gile gak.. kadang, snow, hails, rain and sunny all in one day!! mmg gile... soo aku miss weather msia yg ade hujan dan panas.. aku x suke sejukkk

6) shopping --> kat msia best shopping shawls dan baju. kadang2 baju kat sini susah nak cari sbb byknye sleeveless, etc etc.. jalan tar mmg heaven, tp jgn laa pegi waktu bulan pose, aku pernah pegi skali ngan boss waktu bulan pose last year, sesak gile, nak jln pon susah.. waktu tuh jakun laa nak pegi sbb dekat 2 taun kut x pegi jln tar..
jalan tar - kaya manusia

7) kampung aku --> aku org kampung, kecik2 ponteng sek mandi sungai.. aku tenang gile bile balik kg, lebey2 pulak aku suke malay food, mmg senang n fresh laaa.. ikan sungai senang nak dpt, pekasam tempat aku mmg top, ulam2.. fuh meleleh beb.. n paling penting kat kampung aku xde traffic jam, kadang jee pekan koboi tuh jam contohnye waktu raya.. hhehe

pekan koboi
8) kopitiam crawl --> waktu zaman uni dulu, omputih suke buat pub crawl, aku join sampai derang buat curry crawl jee, pastu aku cabut.. bkn best gi pub, bising, busuk arak, gelap.. aku pernah masuk bar skali, ptuihhh, x best langsung.. best lagi pegi reban ayam opah aku, dpt kutip telor

aku dah tak sabar nak balik.. kotak2 yg aku post aritu dah arrive safely kat kampung.. ade byk lagi brg2 nak dipost nih.. another 2 boxes i guess.. rasanya byk brg yg aku terpaksa tinggal or sedekah jee kat sape... selamat tinggal basikal pink!!

2 comments: